Direktlänk till inlägg 7 juli 2013

Två dygn hemma!

Av Annica Haglund - 7 juli 2013 18:03

När vi kom hem i fredags hade min mamma bakat jordgubbstårta det lovade hon Oscar när han åkte, att när du kommer hem ska mormor baka en tårta till dig, & så skiter vi om du inte får äta grädde än för tårta ska min lille guldklimp ha!

Den var jättegod!


Det känndes skönt att komma hem, men det var först då man kom på vilken service vi hade på sjukhuset, här är alla vardagliga sysslor & en Oscar som skriker av smärta, en Vicke-vire med orolig mage, en liten Filip i underbar 3-års trots. En Elinor som retar sin bror Emil till gallfeber & en trotsig 16åring!

Ja livet är underbart ibland....


Men över lag har det gått jättebra Oscar sover hela nätter som han brukade innan operationen, han skriker otröstligt sista halvtimmen innan det är dax för en ny alvedon, då är det bara att släpa ut barnvagnen &  gå bort till Forsmans, det är stället innanför oss på vägen.

Och den vägen är som en liten idyll gräs i mitten. Först kommer man till vårat lilla dass, och efter en liten bit till våran jordkällare och efter ett litet slag igen till våran gamla vagnsbod och efter den är det en liten sväng och där ser man Forsmans lilla röda sommarstuga. På hela vänstersidan av vägen är det skog & på högersidan är det aspar som det susar i löven på & det är där Oscar brukar somna!

I går när vi gick till Forsmans hände det något jag aldrig tidigare sett Jag tog tvillingarna i vagnen & Filip sprang några meter före, när vi nästan var framme flög det helt oväntat upp ja minst 100 fjärillar runt oss! Jag blev riktigt imponerad & berätteade detta för Gunnar & han sa att det alltid är en massa fjärillar där och att han sett detta massor av gånger, så nu ska kameran med hedan efter!


Min skötväska från www.Mykidoo.se hade kommit, gud vilken bra väska kan rekomendera den starkt, många bra fack & reflexer även ett värme/kyl fack.


I dag har vi varit ute mest hela dagen Oscar & Vicke har sovit ganska bra idag. Filip har lekt ute & kört sin bil & mc. Gunnar har kapat & kluvit ved & jag har serverat kaffe, mat, välling ordnat med blöjbyten promenerat & virkat på haklapparna av det svindyra garnet jag köpte i Göteborg.

Emil & Elinor har sovit hos mormor i natt & idag är de på Vita Sandar & badar i poolen. Elin är i mellerud & träffar kompisar.


Jag tror snart jag blir tokig på Hugo djungeldjuret som går hela dagarna här & är det inte den utan som variation ska Filip kolla på Dumma mig!


Nu ska jag ta med mig barnen ut & en kanna kaffe. Och störa Gunnar i vedklyvar dansen......   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Haglund - 23 juli 2013 07:01

I torsdags var mamma här & då fick Oscar & Victor smaka på vanilj-glass för första gången, å gud vad mumsigt det var! Victor blev arg då glassen var slut!   Oscar trodde glassen kom ur tummen,så han snuttade hejdlöst & grinade när det inget ko...

Av Annica Haglund - 18 juli 2013 11:53


Våran kaffe-kanna till bryggaren gick sönder & naturligtvis har vi droppskydd på brygg jä*eln! Jag funderade en stund på att gå bort till grannen & fråga om jag kunde låna bryggaren för att koka en kanna kaffe! Men jag tycker detta är för åinsamt...

Av Annica Haglund - 17 juli 2013 23:32

Ja jag & bilar är ingen bra kombination, alltid händer det något, om man hade kunnat vinna med flest 2;or på besiktningarna hade jag vunnit varje gång! ;) Jag körde ut med min gamla SAAB 95:a (V4) till pappa i dag, för jag har haft luft i kopplinge...

Av Annica Haglund - 16 juli 2013 09:21


Om barnen är ute & badar i poolen så ligger kläderna & handukarna på trappan & när de badat klart så ligger badkläderna & handdukarna pisse-blöta på trappan & de kliver över! Jag sa till dem 78gånger om dagen,att kan ni inte hänga det på trappräcke...

Av Annica Haglund - 15 juli 2013 08:49

I går vaknade jag tidigt & började med Filips hår, Men när jag fått bukt med den mesta färgen i hans hår insåg jag att ej håret kunde sparas han & Emil hade en skum rosa/orange hårfärg som inte såg klok ut. Skulle starta trimmern då pajade min trim...

Ovido - Quiz & Flashcards