Direktlänk till inlägg 13 juli 2013

Jag tror jag blivit spelberoende! ;)

Av Annica Haglund - 13 juli 2013 01:07

I dag väckte Filip mig & ville kolla på barnkanalen, jag gick upp i mitt heta tant-nattlinne & kokade en kanna kaffe, tog min kopp ut på trappen & när jag sitter där med min fest-frisyr & snyggve-tryggve klädsel, så går en av skvaller käringarna förbi & hälsar. Jag vet inte om dom är någre skvaller-käringar men Gunnar kallar tant-gänget för skvaller-expressen!

Dom går förbi här med sina lönnfeta hundar & låter de skita på våran tomt, jag har skällt ner dom efter noter flera gånger & en gång då gunnar var hemma lät de sin hund skita på vår tomt & fortsatte gå, Gunnar kutade ner till dom & frågade om de inte glömt något på gräset intill våran soptunna? Då gick hundägaren i tant-gänget & tog upp hund-skiten & slängde påsen i våran sop-tunna, varpa gunnar plockade ur påsen & slängde efter dom & vrålade & skrek.

Och efter det tycker jag det är gandka pinsamt när de går förbi & speciellt när de hälsar!   


Jag har virkat mera àla tidigt 60-tal`dregglisar. Tre st har jag hunnit med!


Sedan har jag spelat på fruktjakten som nestlé har på sin facebook sida, jag vill gärna vinna en sån där gåvagn & äntligen är jag med i utlottningen jag började på plats 642 & nu är jag på 106.

När jag visade Gunnar när han kom hem från jobbet vad man kunde vinna, så sa han; om jag inte missminner mig helt hade Filip en fullt fungerande sådan som någon klant backade över!

Tack för den du, för det var jag & jag fattade inte vad det var som rasslade í bilen jag trodde det hade hänt något, med bilen alltså!   När jag körde av våran väg & ut på asfaltsvägen lossnade det & då såg jag vad det var! Jaja mycket roar småbarn & om han tycker det är så kul så får han väl ha det lilla roliga nöjet då!


Idag har jag kokat rabarberkräm gud vad gott det var!


Elinor & Emil har badat i poolen som de gör varje dag, Filip har åkt båt idag i poolen han är livrädd för vatten men åka båt älskar han med flytväst & allt! Haha hihi

 

Jag & Filip åkte till tempo förut när Gunnar kom hem & när vi kom in i affären frågade jag Filip om han ville köra Fido? (Vi kallar de där korgarna med hjul på för Fido)

Varpå Filip svarade ja men jag kan inte för det står en gubbe ivägen, kan du flötta dig eller?

Som tur var, var det bara Mattson frändefors egen oljekung, nej skämt & sido han äger den lokala oljehallen här i Frändefors. Jag sa men Filip då Mattson kanske blir arg & ledsen när du säger så, men Mattson skrattade & sa att en dag kommer de kalla dig oxå så, men det dröjer många år. Men du får säga så, det är ju sant!

Åh pinsamma unge!   

I morgon blir det ved kapning/klyvning & ev bad på doktor Kroks strand i vänern!

Men nu ska även denna kaffe-drickande nattugglan ta sin puta & sova gott!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Haglund - 23 juli 2013 07:01

I torsdags var mamma här & då fick Oscar & Victor smaka på vanilj-glass för första gången, å gud vad mumsigt det var! Victor blev arg då glassen var slut!   Oscar trodde glassen kom ur tummen,så han snuttade hejdlöst & grinade när det inget ko...

Av Annica Haglund - 18 juli 2013 11:53


Våran kaffe-kanna till bryggaren gick sönder & naturligtvis har vi droppskydd på brygg jä*eln! Jag funderade en stund på att gå bort till grannen & fråga om jag kunde låna bryggaren för att koka en kanna kaffe! Men jag tycker detta är för åinsamt...

Av Annica Haglund - 17 juli 2013 23:32

Ja jag & bilar är ingen bra kombination, alltid händer det något, om man hade kunnat vinna med flest 2;or på besiktningarna hade jag vunnit varje gång! ;) Jag körde ut med min gamla SAAB 95:a (V4) till pappa i dag, för jag har haft luft i kopplinge...

Av Annica Haglund - 16 juli 2013 09:21


Om barnen är ute & badar i poolen så ligger kläderna & handukarna på trappan & när de badat klart så ligger badkläderna & handdukarna pisse-blöta på trappan & de kliver över! Jag sa till dem 78gånger om dagen,att kan ni inte hänga det på trappräcke...

Av Annica Haglund - 15 juli 2013 08:49

I går vaknade jag tidigt & började med Filips hår, Men när jag fått bukt med den mesta färgen i hans hår insåg jag att ej håret kunde sparas han & Emil hade en skum rosa/orange hårfärg som inte såg klok ut. Skulle starta trimmern då pajade min trim...

Ovido - Quiz & Flashcards