Direktlänk till inlägg 15 juli 2013

Nu har jag kommit på något naturligt som tar olje-färgen!

Av Annica Haglund - 15 juli 2013 08:49

I går vaknade jag tidigt & började med Filips hår, Men när jag fått bukt med den mesta färgen i hans hår insåg jag att ej håret kunde sparas han & Emil hade en skum rosa/orange hårfärg som inte såg klok ut.

Skulle starta trimmern då pajade min trimmer, ja allt kändes ju som om det startade suveränt!

Ringde ut till pappa & han höll på att dö av skratt då jag skickat bilderna på Filip tidigare på morgonen till hans mobil! Förstår inte vad alla tycker detta är kul, för det tycker inte jag!

Jag frågade iallafall pappa om jag kunde komma ut med ungarna & låna hans trimmer & självklart fick jag det!

Jag sa till barnen att packa sig i ordning & att packa ner badkläder för vi åker & badar oxå, både Elinor & Emil blev jätte-glada, men Filip poängterade flera gånger att jag ska inte bada.

Vi packade in oss i saaben & styrde våran kosa mot grinstad. Väl på torpet, började jag klippa filip, men förstod snart att jag ej kunde spara något får utan det fick bli så kort som möjligt, Filip såg sig i spegeln & sa. Nu är jag jätte fin,

Och så var det Emils tur & jag ville retas lite med honom & sa nu är du klar han gick in & speglade sig & sa; men mamma jag ska väl inte se ut så här & som vi skrattade!

Pappa kallade honom för lille-Bengt.

Så här såg han ut!

 

Jag klippte klart Emil & sedan bjöd pappa på middag & jag hjälpte honom att avkalka sin Tassimo kapselmaskin, så det blev en god kopp finkaffe.


Sedan blev det en tur till doktor Krooks strand, men Filip ville inte åka med så han åkte ner till mormor istället!

När Emil legat i blöt en stund tog han sand & rned av en del av färgen med, inte speciellt effektivt tyvär.

Men vi badade även jag faktiskt, kallt till en början men otroligt skönt sedan faktiskt!

 

Sandkrig hade de!

Emil ville vi skulle ha en tävling vem som kunde se knäppast ut & jag var dommaren!

 

Här är Elinors bidrag men Emil vann med häsrlängder haha

 

Jag & mina barn har så kul ihop, så ni kan aldrig tro!

EEmil grävde en håla på stranden!  

Han ser jätte solbränd ut men det är färg!

Elinor är inte mycket för kort.

 

När vi badat klart efter någta timmar åkte vi till barnens mormor & hämtade Filip.

Där åt vi kvällsmat & då sa mamma att fött tog de margarin på tjär-fläckar.

Elinor stannade hos mormor & väl hemma hade Filip somnat i saaben.

När vi kom in smörjde jag in Emil i mildas margarin & efter en liten stund med handtvål, yes diskmedel & grönsåpa i duschen tog jag en badsvamp med lite vatten i & gruggade & det lossnade en del jag sköljde av Emil & såg faktiskt resultat det hade tagit en del, vi gjorde om det igen & samma sak en hel del har lossnat så när Emil vaknar i dag så ska vi fortsätta & sedan prova med Filip!

Vi ska till Liseberg på lördag & då kan dom inte vara red-skins heller! 


Nu blir det kaffe & rabarber kräm i min ensamhet alla de andra sover sött!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Haglund - 23 juli 2013 07:01

I torsdags var mamma här & då fick Oscar & Victor smaka på vanilj-glass för första gången, å gud vad mumsigt det var! Victor blev arg då glassen var slut!   Oscar trodde glassen kom ur tummen,så han snuttade hejdlöst & grinade när det inget ko...

Av Annica Haglund - 18 juli 2013 11:53


Våran kaffe-kanna till bryggaren gick sönder & naturligtvis har vi droppskydd på brygg jä*eln! Jag funderade en stund på att gå bort till grannen & fråga om jag kunde låna bryggaren för att koka en kanna kaffe! Men jag tycker detta är för åinsamt...

Av Annica Haglund - 17 juli 2013 23:32

Ja jag & bilar är ingen bra kombination, alltid händer det något, om man hade kunnat vinna med flest 2;or på besiktningarna hade jag vunnit varje gång! ;) Jag körde ut med min gamla SAAB 95:a (V4) till pappa i dag, för jag har haft luft i kopplinge...

Av Annica Haglund - 16 juli 2013 09:21


Om barnen är ute & badar i poolen så ligger kläderna & handukarna på trappan & när de badat klart så ligger badkläderna & handdukarna pisse-blöta på trappan & de kliver över! Jag sa till dem 78gånger om dagen,att kan ni inte hänga det på trappräcke...

Av Annica Haglund - 14 juli 2013 00:52

Vicke vaknade med massor av konstiga eksem idag! Vi ringde till sjukvårdsrådgivningen & de ville att vi kom in till akuten med honom, sagt & gjort. Jag & Vicke tog fiestan till NÄL, där Elinor & Emils stora syster (på pappas sida) satt i luckan p...

Ovido - Quiz & Flashcards