Direktlänk till inlägg 12 juli 2013

Jag är nog den mest patetiska människa som finns! Tror jag?

Av Annica Haglund - 12 juli 2013 00:24

Jag vaknade av att Vicke skrek & var hungrig strax där efter började Oscar. Det blev två små skräddarställning i min säng med en liten på varje lår & en flaska i varje hand, i mitt värstaste tant-nattlinne & gött morgonrufs i håret, inte konstigt mina twins skrattar!   

Sedan var det rap taim & båda vill alltid rapa samtidigt, då resornerar jag som så; ja du Vicke du fick rapa sist i går kväll så nu är det Oscars tur & vise, versa!

Sedan var det dax för blöjbyte, har nämligen kommit på att det gör jag efter deras frukost, för de bajar alltid under den måltiden BÅDA TVÅ! 

Och Vicke gör som han alltid har gjort han gall-skriker när man tar av han blöjan, vi har kommit underfund med det att han vill då inte frysa om rompen! Dom på bb tyckte han var så rolig & speciell för detta, för alla andra barn älskar ju att vädra rompen, men inte min Vicke inte, han skriker i högan sky! Jag & Gunnar brukar skämta om att vi skulle behöva ett par hörsel-kåpor när vi byter på Vicke eller när vi badar honom, vi testade med ett par "baby-trosor" när vi badade honom & då var han tyst! Haha ja han är för rolig. En sak är då säker han blir då aldrig någon blottare inte!


När de skulle läggas ville ingen av dem sova eller ligga, det var bara att ta en på varje arm och det är inte så lätt som det låter, men den tekniken har jag lärt mig!

Men när de väl somnat & man lagt dem i sängen, ajajaj säger jag bara det känns som om armarna är ner till golvet 6 släpar en halv meter efter mig på golvet!


De andra barnen sov fortfarande & jag tänkte; gud va gött jag lägger mig en stund, jag hade satt på tv,n bullrat upp mina kuddar & slängt över mig en fleace-filt, då kommer Filip & vill ha macka med fisk!

Så gick det med min vila!

Vi åt frukost jag & Filip, det är också en bedrövligt rolig unge, han var jätte arg för Emil hade lagt undan hans Hugo film som går från kl 8 på morgonen till 8 på kvällen typ, han skrattar innan det roliga händer och berättar alltid när hugo ska prutta då ska man kolla & han skrattar så han kiknar!


Sedan var det städning som stod på fröken Haglunds schema idag, och när jag städar tänker jag alltid så här; om jag plockar ur diskmaskinen & ställer in en ny samt torka alla bänkar & bord, så får jag ta en kopp kaffe & en cigg på trappan.

Sedan så ska jag dammsuga hela huset & torka skåps-luckorna & damma där det behövs samt bädda sängar & när det är klart får jag ta en ny kopp kaffe & en cigg ute i solen.

Sedan ska jag skura, städa dass & tvätta en maskin samt vika in kläderna i tummlaren & när det är klart ska jag ta en kopp igen & fimpen jag sparade förut.

Sedan som i dag röjde jag twinsens ALLA kläder & sedan var jag värd kaffe & en kanelbulle med ett par ciggaretter ute i det fina vädret med Elinor, Emil, Filip, Oscar & Victor.

Ni behöver inte säga nåt, jag vet att jag ÄR patetisk, men det funkar för mig!


Och jag känner mig så redig när jag är klar, så då bestämde jag mig för att åka på bingo i min uppväxt-kommun Mellerud.

Det var tre jackpotàr där i dag en på 7000:- en på 4700:- och en på 20´000:- jag spelade för 285 spänn & gissa vad jag vann, jo 100 spänn. Efter det åkte jag till min brorsdotter Rebecka & drack kaffe. Jag hade med mig tre stora kassar med baby kläder efter Oscar & Vicke-vire.

Hon ska ha en pojk i september, så det är ju skitbra då blir jag av med en massa kläder & hon behöver inte köpa ett plagg egentligen!


Jag la en beställning på kläder till barnen i dag, naturligt vis på min favo web-shop www.MyKidoo.se så mjuka & goa kläder i ekologisk bomull.


Jag har börjat virka dregglisar eget mönster med lite insperation av virkade haklappar "ala tidigt 60-tal!"

Nej nu ska jag dra på mig mitt underbara "tant-nattlinne" & drömma sött. för i morgon är det en ny dag med nya utmaningar & äventyr

 

Ger er en gullig syskon-kärleks bild på Elinor, Oscar & Vicke-Viking!  

Natti natti på er alla!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Haglund - 23 juli 2013 07:01

I torsdags var mamma här & då fick Oscar & Victor smaka på vanilj-glass för första gången, å gud vad mumsigt det var! Victor blev arg då glassen var slut!   Oscar trodde glassen kom ur tummen,så han snuttade hejdlöst & grinade när det inget ko...

Av Annica Haglund - 18 juli 2013 11:53


Våran kaffe-kanna till bryggaren gick sönder & naturligtvis har vi droppskydd på brygg jä*eln! Jag funderade en stund på att gå bort till grannen & fråga om jag kunde låna bryggaren för att koka en kanna kaffe! Men jag tycker detta är för åinsamt...

Av Annica Haglund - 17 juli 2013 23:32

Ja jag & bilar är ingen bra kombination, alltid händer det något, om man hade kunnat vinna med flest 2;or på besiktningarna hade jag vunnit varje gång! ;) Jag körde ut med min gamla SAAB 95:a (V4) till pappa i dag, för jag har haft luft i kopplinge...

Av Annica Haglund - 16 juli 2013 09:21


Om barnen är ute & badar i poolen så ligger kläderna & handukarna på trappan & när de badat klart så ligger badkläderna & handdukarna pisse-blöta på trappan & de kliver över! Jag sa till dem 78gånger om dagen,att kan ni inte hänga det på trappräcke...

Av Annica Haglund - 15 juli 2013 08:49

I går vaknade jag tidigt & började med Filips hår, Men när jag fått bukt med den mesta färgen i hans hår insåg jag att ej håret kunde sparas han & Emil hade en skum rosa/orange hårfärg som inte såg klok ut. Skulle starta trimmern då pajade min trim...

Ovido - Quiz & Flashcards