Direktlänk till inlägg 14 juli 2013

Om det hade varit lagligt att ta död på någon, hade min man legat pyrt till idag vill jag lova!

Av Annica Haglund - 14 juli 2013 00:52

Vicke vaknade med massor av konstiga eksem idag!

Vi ringde till sjukvårdsrådgivningen & de ville att vi kom in till akuten med honom, sagt & gjort.

Jag & Vicke tog fiestan till NÄL, där Elinor & Emils stora syster (på pappas sida) satt i luckan på akuten!

Vi blev snabbt & väl omhändertagna efter bara 20minuter kom en läkare in & tittade på Vicke han hade värme exsem & mängder av sådana kan jag lova, över hela kroppen.

Vi fick recept på kortison salva & något bra mjukgörande, jag fyller i med förmån sa läkaren.

Snabbt, lätt & konsist läkarbesök vi åkte till ICA´s apotek Cura på Överby!

Där vi snabbt fick hjälp. Sedan tog vi en sväng på ICA Maxi & köpte hår schampoo, för Gunnar hade köpt Eldorados & jag ser ut som en svinto tuss i huvudet & fäller mängder med hår & det gör Elinor med.


När jag var på väg hem ringde jag Gunnar & bad han tända grillen & koka kaffe till mig när jag kom hem, Gunnar berättade att de målade Målles hund-koja,

-jaha sa jag vem gör det.

-Emil, Elinor & Filip svarade han,

-jaha sa jag hur ser de ut då?

-Nja ganska bra svarade Gunnar.

Vi la på & jag åkte hem.


Fy faaaan säger jag bara, jag fick nästan ett spel på Gunnar ganska bra sa han!

Se på bilderna själv & bedöm, detta möttes jag av:

 

Filip var den förste som mötte mig vid bilen!

   

Jag ville bara grina, men så kom Emil å haregud säger jag bara!

   

Jag tänkte bara hur tusan ska jag få rent detta här!

Så kom Elinor & hon var en tröst i bedrövelsen!

 

Jag har använt yes-diskmedel Emil testade med sand & vatten, det sista gick jag lös med bensin dunken & en trasa för att ta det värsta med & sedan dusch av alla 3.

Mitt uppe i allt kom morsan med en golvfläckt & en bordsfläckt till Vicke & strax där efter kom Gunnars kompis Lasse & hans son Johannes. Johannes är en snäll & väluppfostrad kille på 14år som inte har svårt för att säga ifrån om något är fel, det gillar jag.

När de hade åkt frågade jag Gunnar vad i helvete tänkte du med,

Han svarade :Men jag frågade ju barnen & de ville & kunde sa de.

Ja men herre gud Gunnar Filip är inte ens tre år. Sa jag 

Ja men kul har dom haft kan jag lova sa Gunnar med sitt hånflin på läpparna.

& 50kr var har vi tjänat var, sa Emil mycket nöjd.

Filips & Emils hår skiftar i röd/rosa/orange & de ska döpas om en månad!

Mamma sover över här i natt, så mysigt att ha mammsen här ibland, då passar hon barnen & jag kan städa i lugn & ro!

Tänk vad hon har hjälpt mig egentligen, när jag väntade Oscar & Vicke kunde jag knappt gå de sista veckorna jag hade så ont & samma sak efter snittet, då var lilla mamma här & tog hand om barnen & hjälpte mig med dammsugning & skurning då jag fick gå med käpp, & det var tekniskt omöjligt att utföra dessa sysslor.


I morgon får jag klippa de rosa-håriga killarna & åka till sjön & bada, tänkte att kanske vatten & sand hjälper, Vi ska åka till Liseberg på lördag & tänker inte ha röda-barn med mig.

Jäkla tur det är sommarlov.


Nu ska jag ta min puta & sova gott, med risk för att bli red-skins i natt när Filip sover i min säng!   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Haglund - 23 juli 2013 07:01

I torsdags var mamma här & då fick Oscar & Victor smaka på vanilj-glass för första gången, å gud vad mumsigt det var! Victor blev arg då glassen var slut!   Oscar trodde glassen kom ur tummen,så han snuttade hejdlöst & grinade när det inget ko...

Av Annica Haglund - 18 juli 2013 11:53


Våran kaffe-kanna till bryggaren gick sönder & naturligtvis har vi droppskydd på brygg jä*eln! Jag funderade en stund på att gå bort till grannen & fråga om jag kunde låna bryggaren för att koka en kanna kaffe! Men jag tycker detta är för åinsamt...

Av Annica Haglund - 17 juli 2013 23:32

Ja jag & bilar är ingen bra kombination, alltid händer det något, om man hade kunnat vinna med flest 2;or på besiktningarna hade jag vunnit varje gång! ;) Jag körde ut med min gamla SAAB 95:a (V4) till pappa i dag, för jag har haft luft i kopplinge...

Av Annica Haglund - 16 juli 2013 09:21


Om barnen är ute & badar i poolen så ligger kläderna & handukarna på trappan & när de badat klart så ligger badkläderna & handdukarna pisse-blöta på trappan & de kliver över! Jag sa till dem 78gånger om dagen,att kan ni inte hänga det på trappräcke...

Av Annica Haglund - 15 juli 2013 08:49

I går vaknade jag tidigt & började med Filips hår, Men när jag fått bukt med den mesta färgen i hans hår insåg jag att ej håret kunde sparas han & Emil hade en skum rosa/orange hårfärg som inte såg klok ut. Skulle starta trimmern då pajade min trim...

Ovido - Quiz & Flashcards