Direktlänk till inlägg 23 juli 2013

Haha jag ser ut som en fet julegris på väg till slakt!

Av Annica Haglund - 23 juli 2013 07:01

I torsdags var mamma här & då fick Oscar & Victor smaka på vanilj-glass för första gången, å gud vad mumsigt det var!

Victor blev arg då glassen var slut!

 

Oscar trodde glassen kom ur tummen,så han snuttade hejdlöst & grinade när det inget kom!

 

På fredag var jag ute hos min mor & far & skulle fixa kopplingen på min gamla saab 95a (V4)) , men jag blir tvungen att skaffa en annan huvudcylinder,så nu e min 7-sitsiga bil paj! Som tur var skulle även Becka & Fredde med till #Liseberg, så Filip fick åka med dom.

På Fredags kväll kom mamma hit & sov, jag tycker det är så mysigt att ha lilla mamsen här, vi har så kul ihop.

Jag gjorde 12liter pasta sallad som vi skulle ha med till liseberg, ingridienserna köpte jag naturligtvis i Grinsta´boa, så fort jag kom in hörde jag någon säga; hej Annica! Det var Agnetas man Krister som satt i kassan, man känner sig alltid så välkommen där & jag blir glad av att handla där, jag brukar försöka att handla när jag ändå är där ute!

En burk sparade jag hemma till mamma så hon skulle slippa att laga mat i heten!

På lördags morgon kom Becka & Fredde & vi drack kaffe allihopa & sedan styrde vi kosan mot Göteborg. 

Vi hann inte till Trollhättan en gång innan det var high life mellan Elin, Elinor & Emil i baksätet!    Elinor skrek att Emil hade bitit henne & Emil sa att hon hade nypit homon hårt. Elin gav båda två tjuvnyp!

Jaja syskon kärlek säger jag bara & det är något Gunnar inte fattar, Gunnar har en skev bild av syskon, han var ensambarn & tror i sin lilla bubbla att om han hade hafr en syster eller bror skulle de lekt & haft så kul, men som ensam barn var det väldigt ensamt & tråkigt, men tjeena, alla syskon slåss säger jag, men han tror inte han hade gjort det, han önskade sig syskon i hela sin uppväxt & därför sitter han i sin lilla bubbla & tror det på allvar!

Hans släkt är en ganska tragisk historia egentligen. Hans mamma Linnea hade 8 syskon, Linnea fick Gunnar & en broder till Linnea fick en son som dog i diabetes för ca 5år sedan han hade inga barn. Gunnars pappa hade bara en bror som hette Gunnar som dog vid 2 månaders ålder av brusten blind-tarm.

Jag hade inte tänkt att skaffa fler barn än de 4 jag redan hade, men då hade Gunnars släkt dött ut med honom & vi bestämmde oss för att skaffa en, men då blev det två, ja tänk som livet kan bli! Gunnar har en moster kvar i livet i dalarna. Ester heter hon och hom blir 86år i år, hon skickade 1000kr till oss som lite hjälp till barnkläder när Oscar & Victor föddes. Han har även en morbror som heter Fritz som blir 83år i år & han bor i Uddevalla så honom har jag träffat & han är över sig av lycka för att släckten går vidare, så därför heter Oscar; Fritz, Oscar, Larry & victor heter; Victor, Gunnar, Larry. Larry heter de båda två för Gunnar vill ha Larry (min bror) & hans tjej Kajsa till faddrar på dopet, ja och appropå dopet bör jag fortsätta virka på deras dopklänningar......


Men nu åter till liseberg. Filip var helt Galen i karusellerna, han vägrade gå ur & ställa sig i kön, han är i den där söta 3-års trotsen   

Men kul hade han i alla fall, Elin fick åka farfars bilarna 7gånger på raken haha 

Det hände något hemskt vi gick till ett ställe för att få oss en kopp kaffe, då Fredde blev konstig & sa att han mådde illa, han reste sig och skulle gå på toa, då han svimmade & ramlade över ett bord & blev liggandes med ögonen öppna. Becka som är hög-gravid blev som förståligt helt förstörd försökte jag lugna. Och mitt uppe i allt kom en kvinnlig läkare & presenterade sig & hjälpte till, det är alla gånger värmeslag sa hon & befallde serverings personalen att hämta cola till både Fredde & Becka, så fick de åka ambulans.

Men de kom tillbaka senare eter lite omplåstring på sahlgrenskas akutmottagning.


Och då blev det vatten för Fredde kan jag lova!


Gunnar drog med mig till gammaldags foto på liseberg. Å hare gud, jag ser ut som en fet gris på väg till slakteriet, men Gunnar sa åt mig att inte barnsla mig, för du är den finaste människan i världen, du är en ängel med vingar i mina ögon! Haha ja tänk vad kärleken kan förblinda en!   

 

Vi stannade tills det stängde & åkte till mc donalds & åt i Nol.


Igår var vi i Tun & köpte En huvudcylinder till saaben.


Nu har jag dragit fram min tassimo-maskin & kokat mig en god kopp cappuchino, så nu får der bli en cigg på trappan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Haglund - 18 juli 2013 11:53


Våran kaffe-kanna till bryggaren gick sönder & naturligtvis har vi droppskydd på brygg jä*eln! Jag funderade en stund på att gå bort till grannen & fråga om jag kunde låna bryggaren för att koka en kanna kaffe! Men jag tycker detta är för åinsamt...

Av Annica Haglund - 17 juli 2013 23:32

Ja jag & bilar är ingen bra kombination, alltid händer det något, om man hade kunnat vinna med flest 2;or på besiktningarna hade jag vunnit varje gång! ;) Jag körde ut med min gamla SAAB 95:a (V4) till pappa i dag, för jag har haft luft i kopplinge...

Av Annica Haglund - 16 juli 2013 09:21


Om barnen är ute & badar i poolen så ligger kläderna & handukarna på trappan & när de badat klart så ligger badkläderna & handdukarna pisse-blöta på trappan & de kliver över! Jag sa till dem 78gånger om dagen,att kan ni inte hänga det på trappräcke...

Av Annica Haglund - 15 juli 2013 08:49

I går vaknade jag tidigt & började med Filips hår, Men när jag fått bukt med den mesta färgen i hans hår insåg jag att ej håret kunde sparas han & Emil hade en skum rosa/orange hårfärg som inte såg klok ut. Skulle starta trimmern då pajade min trim...

Av Annica Haglund - 14 juli 2013 00:52

Vicke vaknade med massor av konstiga eksem idag! Vi ringde till sjukvårdsrådgivningen & de ville att vi kom in till akuten med honom, sagt & gjort. Jag & Vicke tog fiestan till NÄL, där Elinor & Emils stora syster (på pappas sida) satt i luckan p...

Ovido - Quiz & Flashcards