Direktlänk till inlägg 16 juli 2013

Små saker irriterar jag mig jämt på!

Av Annica Haglund - 16 juli 2013 09:21

Om barnen är ute & badar i poolen så ligger kläderna & handukarna på trappan & när de badat klart så ligger badkläderna & handdukarna pisse-blöta på trappan & de kliver över!

Jag sa till dem 78gånger om dagen,att kan ni inte hänga det på trappräcket istället är ni gulliga ingen ändring skedde.

Så en dag blev jag så irriterad så jag sa inget bara tog kläderna & handdukarna & kastade iväg så långt jag kunde på gräset, då hörde jag Emil säga ; Elinor titta mamma har blivit tokig, jag gick in utan ett ljud. När jag gick ut & skulle röka hängde kläderna snyggt på trappräcket, likadant gör jag med deras skor i hallen som var i en enda röra, numera står de skapligt!

Eller om Gunnar spillt kaffe på bordet & han inte torkar rent efter sig, gud vad irriterad jag kan bli.

Eller om folk lånar något & ej lämnar tillbaka det. & så har de mage att och fråga varför jag är så kort.


Filip & Emil pratade på Liseberg förut, då hörde jag Emil säga att på lördag Filip får du åka så många karuseller du vill, varpå Filip svarade : Mm men jag ska prata med de gröna kaninerna, Emil skrattade & frågade ska du inte åka karuseller då. Nej jag har inte tid för dom gröna kaninerna ringde mig igår och jag ska hjälpa dom. svarade Filip. Vid detta laget gapskrattade Emil & frågade vad han skulle hjälpa dom med. Skala potatis svarar Filip grav-allvarlig. 


Jag har virkat mer ála 60-tals´dregglisar!

  

Det får nog bli en långpromenad med barnen, men först kaffe-kokning så det finns när jag kommer tillbaka!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Haglund - 23 juli 2013 07:01

I torsdags var mamma här & då fick Oscar & Victor smaka på vanilj-glass för första gången, å gud vad mumsigt det var! Victor blev arg då glassen var slut!   Oscar trodde glassen kom ur tummen,så han snuttade hejdlöst & grinade när det inget ko...

Av Annica Haglund - 18 juli 2013 11:53


Våran kaffe-kanna till bryggaren gick sönder & naturligtvis har vi droppskydd på brygg jä*eln! Jag funderade en stund på att gå bort till grannen & fråga om jag kunde låna bryggaren för att koka en kanna kaffe! Men jag tycker detta är för åinsamt...

Av Annica Haglund - 17 juli 2013 23:32

Ja jag & bilar är ingen bra kombination, alltid händer det något, om man hade kunnat vinna med flest 2;or på besiktningarna hade jag vunnit varje gång! ;) Jag körde ut med min gamla SAAB 95:a (V4) till pappa i dag, för jag har haft luft i kopplinge...

Av Annica Haglund - 15 juli 2013 08:49

I går vaknade jag tidigt & började med Filips hår, Men när jag fått bukt med den mesta färgen i hans hår insåg jag att ej håret kunde sparas han & Emil hade en skum rosa/orange hårfärg som inte såg klok ut. Skulle starta trimmern då pajade min trim...

Av Annica Haglund - 14 juli 2013 00:52

Vicke vaknade med massor av konstiga eksem idag! Vi ringde till sjukvårdsrådgivningen & de ville att vi kom in till akuten med honom, sagt & gjort. Jag & Vicke tog fiestan till NÄL, där Elinor & Emils stora syster (på pappas sida) satt i luckan p...

Ovido - Quiz & Flashcards