Direktlänk till inlägg 10 juli 2013

Lite tankar som jag vädrar om operationen & tvillingarna över lag!

Av Annica Haglund - 10 juli 2013 07:56

Vicke har blivit snör-förkyld och jag kan lova att "nässugen" är inte hans kompis han gallskriker varje gång & får nästan panik!

Jag känner mig så elak.

Oscar har blivit mycket bättre, jag tror inte han har speciellt ont längre, han har blivit  den där glade Oscar igen med ett stort flin på läpparna igen,  vilket känns så himla skönt! Igår fick han bara alvedon på morgonen & en på kvällen & den på kvällen gav jag bara om i fall att! Han skriker bara när han är hungrig eller har gjort kokilimuck! 

Jag får ringa till avd och fråga jag skulle ju ge fram tills nästa tisdag sa de.

Men ingenting har ju stämt, han skulle ju svullna upp massor vilket han inte gjorde, jag tror att någon högre makt styr över oss, jag springer inte ner kyrkportarna men visst tror jag på något efter detta, men jag tror man lika gärna kan be hemma!

Vilket jag mycket gjorde innan operationen.

Jag hade kalla kårar för att han inte hann att bli döpt. Läkarna var förundrade över att han inte svullnade någonting, så för mig är detta bevis nog för att en högre makt finns.

Elinor sjöng kyrkliga sånger för Oscar ur en bok hon fick av Ruben på kyrko-kören veckan innan.

Ni tycker kanske att jag är barnslig, när jag sätter detta i samband. Men ni ska veta vad liten en människa blir när något sånt här ska hända, så liten & maktlös som en människa kan bli, då var det väldigt skönt att tro &dela tankar med någon som inte dömmer en. Många tror att när det räknas som en missbildning så är det något mamman gjort under graviditeten, men detta kommer an på att de hade det för trångt där inne. Och jag såg på sista ultraljudet som var 19/2 alltså 3 dagar före de föddes att tvilling 1 hade konstig huvudform, men läkaren sa inget, men det stod i min journal att han misstänkte Sagittal synostos.

Han ville nog inte skrämma upp mig mer för jag var livrädd för snittet.


Oscars huvudform ändrar sig fint Jag ska lägga ut lite före & efter bilder här senare!


På Sahlgrenska kallades Oscar & Victor för Sol-strålen & Åsk-molnet & det stämmer jätte bra, Vicke är kinkig & Oscar är nästan alltid glad!


Nu ska jag koka lite mannagrynsgröt till Sol-strålen & Åsk-molnet!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica Haglund - 23 juli 2013 07:01

I torsdags var mamma här & då fick Oscar & Victor smaka på vanilj-glass för första gången, å gud vad mumsigt det var! Victor blev arg då glassen var slut!   Oscar trodde glassen kom ur tummen,så han snuttade hejdlöst & grinade när det inget ko...

Av Annica Haglund - 18 juli 2013 11:53


Våran kaffe-kanna till bryggaren gick sönder & naturligtvis har vi droppskydd på brygg jä*eln! Jag funderade en stund på att gå bort till grannen & fråga om jag kunde låna bryggaren för att koka en kanna kaffe! Men jag tycker detta är för åinsamt...

Av Annica Haglund - 17 juli 2013 23:32

Ja jag & bilar är ingen bra kombination, alltid händer det något, om man hade kunnat vinna med flest 2;or på besiktningarna hade jag vunnit varje gång! ;) Jag körde ut med min gamla SAAB 95:a (V4) till pappa i dag, för jag har haft luft i kopplinge...

Av Annica Haglund - 16 juli 2013 09:21


Om barnen är ute & badar i poolen så ligger kläderna & handukarna på trappan & när de badat klart så ligger badkläderna & handdukarna pisse-blöta på trappan & de kliver över! Jag sa till dem 78gånger om dagen,att kan ni inte hänga det på trappräcke...

Av Annica Haglund - 15 juli 2013 08:49

I går vaknade jag tidigt & började med Filips hår, Men när jag fått bukt med den mesta färgen i hans hår insåg jag att ej håret kunde sparas han & Emil hade en skum rosa/orange hårfärg som inte såg klok ut. Skulle starta trimmern då pajade min trim...

Ovido - Quiz & Flashcards