Alla inlägg den 2 juli 2013

Av Annica Haglund - 2 juli 2013 21:24

Vaknade med ett ryck i morses & trodde jag försovit mig, solen stod redan högt på skyn, när jag kollade på mobilen såg jag att klockan var 6. Jag gick ut i köket på hotellet & kokade en kopp  citrus te & värmde Vickes välling. Jag matade, tvättade & tog på Vicke la han i barnvagnen & styrde kosan mot avd 27.

Väl uppe kom en rar sköterska som heter Annika & frågade om jag ville ha en macka & kaffe.

Oscar skrek han var vrålhungrig, lite svårt att förklara för en baby på 4 månader att du får ej äta.

Precis innan vi skulle gå till operationen Oscar & jag, kom en annan gullig sköterska & frågade om hon kunde låna Vicke-vire så även Gunnar kunde få följa med Oscar ner till operation.

Sagt & gjort när vi gick hade Vicke ett stort leende på läpparna.

Jag mådde så dåligt på väg till op, men intalade mig själv att detta kommer gå så bra!

Väl nere kom kirurgen & pratade med oss, efter det kom två sköterskor & skulle ge Oscar snabb-valium i rompen, vilket de gjorde.

Jag & gunnar fick klämma oss i op-rockar & mössor, ja eller hela sanningen var nog att jag klämde mig i den & Gunnar hade nog kunnat dra den två varv runt sig!   


Väl inne i op-rummet höll jag Oscar & de satte på honom masken som skulle söva honom, han krampaktigt motstridde sig detta, var på han började skaka, gud vad hemskt det var!


Så sa narkosläkaren att nu sover han, vi ringer när han kommer till barnIVA. Vi gick upp & till avd igen då fick vi se denna rara sköterskan som passade Vicke, med bärsele & en sovande nöjd Vicke på magen!


Vicke var jätte underlig & sa inte ett ljud.


Jag sa till Annika att vi går ut på en lång-promenad istället för att vanka korridoren av & an som ändå bara skulle bli psykiskt plågande.

Vicke var fortfarande tyst!

Vi bestämde att gå mot mölndal på jakt efter en kiosk som sålde ciggaretter. Nästan 3km senare hittade vi en Hemköpsbutik & strax efter en pizzeria som hette Dalens pizza, & vilka pizzor desutom.

Vicke bäbis-pratade lite & strax därefter ringde min mobil, det var kirurgen som sa att det var klart & han åker upp till barn-IVA strax, det hade varit en lyckad op & det var rekord för så snabbt har inte en operation av detta slaget någonsin varit, ändå hade det tillkommit komplikationer Oscar tålde inte morfinet riktigt & hade slutat & andats vid några tillfällen.

 

Vi bestämde oss att ta bussen hem så vi skulle vara på sahlgrenska när barnIVA ringde!

Då tog de inte bankomat kort på bussen, jag förklarade situationen & vi fick åka med, men om kontrolanten kommer får ni stå för detta själva!

Första gången jag plankade på bussen vid 35års ålder med man & bäbis med tvilling vagn.   

 

Jag satt som på nålar utanför huvudentreen & väntade & väntade.............så ringde det och vi hastade oss upp med vällingflaskan i högsta hugg!

Åh vad jag var glad att se Oscar, dock med en massa slangar & nytt utseende, men det var min Gulle-gris Oscar.

 

Jag har varit där till & från hela dagen. Och ska sova nu för i morgon blir det Oscar för hela slanten!!!!!!   

 

Oscar igår!

 

Och Oscar idag!

 

Vilken skillnad!

Men många slangar & sladdar är det!

 

 

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards