Alla inlägg den 26 juni 2013

Av Annica Haglund - 26 juni 2013 21:23

Den 22 feb-13 födde jag mina #tvilling killar Oscar & Victor på NÄL i trollhättan. Den 23 feb kom läkaren in & bad mig ta med mig Oscar & Victor, jag kom till ett undersökningsrum med 4sköterskor i. Då läkaren tog upp Oscar & la honom på skötbordet & sa. Denne pojken föddes i går med båtskalle, det är en missbildning, ordet missbildning ekade i mitt huvud, som i ett töcken minns jag bara vad läkaren sa efter det. Att han har en ås hörde jag iallafall.

Med tunga steg gick jag tillbaka till rummet med mina killar, där jag bar båda två till min säng & bara grät jag höll Oscar i min famn och kände att min babylycka försvunnit.

Jag undrade vad jag gjort fel. Jag ringde till min sambo & berättade, med tårarna i halsen. 

Jag tog mod till mig och ringde på klockan då en underbar sköterska kom in till mig & berättade bättre vad båtskalle var & att man skulle operera Oscar vid ca 6månaders ålder.

Jag kom hem & har alltid tänkt att det kunde vara värre, det kunde varit siamesiska tvillingar eller något annat som var mycket värre.

Min bvc sköterska var helt underbar & mycket kunnig inom området då hon varit avd chef på neo.

Jag letade info på nätet men det fanns nästan inget.



Vi var på Sahlgrenska på fotografering i början av maj, men vi fick inte så mycket info som jag hade velat ha.


Nu i förra veckan kom tiden på posten 1 juli ska han läggas in och 2 juli ska operationen ske, jag bestämde mig direkt för att blogga om detta som en liten hjälp för andra föräldrar som söker information.

Jag & Oscar ska bo på avd 27, Gunnar & Victor får bo på sjukhushotellet.

Just nu känner jag mig ganska lugn, men i perioder har jag nästan panik samtidigt som jag vill att detta ska bli överstökat, på tisdag kommer jag må skit fram tills operationen är klar.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards